niedziela, 8 lutego 2015

Kahlenberg - moja wyprawa do Austrii cz.1.

Witam wszystkich :). Dziś chciałam Wam opowiedzieć o mojej podróży do Austrii. W tym pięknym kraju nie spędziłam wiele czasu, ale planuję wrócić. Oto miejsca, które zwiedziłam: Kahlenberg - Mariazell - pałac Schönbrunn - Wiedeń - jezioro Erlaufsee - Wiener Prater. O każdym z tych miejsc postaram się, jak najwięcej napisać w osobnych postach. Na dziś wyznaczony jest Kahlenberg i jego historia. Kilka dni w Austrii spędziłam z kuzynką w moim wieku i wspomnienia zostaną do końca życia. Zwiedzałyśmy bardzo dużo, ale nie byłyśmy w ogóle zmęczone. 
Kahlenberg po polsku oznacza "Łysą Górę".


Jest to wzgórze, które znajduje się pod Wiedniem. Jego wysokość wynosi prawie 500 m n.p.m. Ciekawostką jest, że z tego miejsca Jan III Sobieski dowodził bitwą o Wiedeń z Turkami - oczywiście zwyciężył.
Na szczycie góry znajduje się Kościół p.w. Św. Józefa. Jest on prowadzony przez polskich księży. Wewnątrz znajduje się izba upamiętniająca zwycięstwo polskie w Odsieczy Wiedeńskiej. Miejsce to odwiedził także Jan Paweł II.

Z Kahlenbergu widać cudowną panoramę całego Wiednia. Widok zapiera dech w piersiach.

Na Kahlenberg prowadzi bardzo kręta droga, ale to nic w porównaniu z innymi miejscami, do których mogłam dotrzeć. Na tej pięknej górze jest też najlepsza kawa. Kiedy dotarliśmy na szczyt panowała mgła, ale mimo to, widok panoramy Wiednia był oszałamiający.
Życzę Wam wszystkim, by moglibyście zwiedzić Kahlenberg. Wart jest tego dla widoków.


Pozdrawiam serdecznie, Ewelina.
PS. Zdjęcia pochodzą z prywatnego albumu. Część z nich wykonałam ja, a część moja kuzynka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz